25 mai 2012

Raportul Ședinței Senatului UBB din 27. 04. 2012


La ședința Senatului au prezenți 114 senatori din 139, condiţia de cvorum este îndeplinită.

Președintele deschide ședința prin salutul adresat senatorilor, reprezentanților din partea Rectoratului (Rectorul, Prorectorul Rudolf Gräf, și doamna prorector Mihaela Luțaș) și prezintă Ordinea de zi.
Ordinea de zi a fost votată în unanimitate și este următoarea:

1. Documentele Rectoratului:

  • Validarea decanilor si directorilor de departamente
  • Regulamente și Metodologii de aplicare
  • Structura anului universitar 2012-2013
  • Avizare programe licență și postuniversitare de formare și dezvoltare profesională continuă
  • Radierea unor programe universitare de licență autorizate să funcţioneze provizoriu din HG
  • Diverse

2. Documentele Senatului:

  • Comisiile Senatului
  • Regulamentul de organizare și funcționare a Senatului
  • Diverse

1. Primul punct pe ordinea de zi este validarea decanilor și directorilor de departament. Senatul aprobă lista decanilor aleși în afara celui de la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor unde concursul se va relua după un calendar care se va comunica ulterior Senatului. Senatul validează directorii de departament.

2. Se aprobă continuarea activității domnului Cătălin Popescu de Facultatea de Chimie și Inginerie Chimică, domnului Acad. Ionel Haiduc și domnului Ioan Oprean ICCRR.
ROMÂNIA
UNIVERSITATEA BABEŞ-BOLYAI CLUJ-NAPOCA
Str. Mihail Kogãlniceanu, nr. 1, 400084 Cluj-Napoca
Tel. (00) 40 - 264 - 40.53.00*; 40.53.01; 40.53.02 ; 40.53.22
Fax: 40 - 264 - 59.19.06
E-mail: staff@staff.ubbcluj.ro

3. Se aprobă Regulamentul de admitere al UBB, structura cadru și Regulamentele de organizare și desfășurare a admiterii din facultăți cu corectarea la Regulamentul cadru: “Să se returneze taxa achitată la confirmarea locului cu plată în cazul în care se produce glisarea pe loc bugetat”, şi prin introducerea articolelor cerute de O.M. 3313/23.02.2012 publicat în M.O. 116 din 13. 03. 2012.

4. Se aprobă Regulamentul de admitere la doctorat, metodologia de aplicare, calendarul acestuia și metodologia de alegere a directorului Oficiului de doctorate.

5. Senatul aprobă programul de licență: Geologie (în limba maghiară), 180 de credite, învățământ cu frecvență din cadrul Facultății de Biologie și Geologie și Programe postuniversitare de formare și dezvoltare profesională continuă la Facultatea de Istorie și Filozofie după cum urmează: Cultură transilvană. Patrimoniu și aplicații metodologice și Istoria Transilvaniei (structuri economice, politice, sociale, culturale).

6. Se aprobă radierea următoarelor programe universitare de licență din HG: la Facultatea de Litere: Limbă și literatură franceză/Limba și literatura română sau maghiară; Limbă și literatură maghiară/Limbă și literatură română sau franceză; Limbă și literatură română/Limbă și literatură franceză sau maghiară și Etnologie (în limba maghiară), la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor: Economie agroalimentară și a mediului și Statistică și previziune economică.

7. Se aprobă structura anului universitar cu următoarele amendări: Sesiunea de restanțe de după semestrul I se organizează în februarie și la cerere în septembrie, conform structurii anului aprobată de Consiliul Facultății.
Sesiunea de restanțe de după semestrul II se poate organiza în perioada 08. 07. 2013- 14. 07. 2013, fie în prima săptămână a lunii septembrie 02. 09. 2013 – 08.09. 2013. Decizia finală rămâne la latitudinea facultăților, cu consultarea studenților. În regulamentul facultăților se va trece: “ studentul are posibilitatea de a alege”.

8. Se aprobă prelungirea stagiului de doctorat cu un an, în regim cu taxă doamnei Parloiu Cornelia-Maria, începând cu semestru II al anului universitar 2011-2012.

9. Se respinge cererea OSUBB de a participa în calitate de observator permanent la ședințele Senatului.

10. Se avizează cererea Direcției General Administrative referitor la înființarea Biroului de achiziții publice.

11. Se aprobă membri comisiilor Senatului și propunerile de conducere a acestor comisii urmând ca până la următoarea ședință comisiile să își valideze conducerile.

12. Se discută și se aprobă unele amendamente formulate de senatori la Regulamentul de funcționare a Senatului urmând ca în Senatul următor să se voteze forma finală a Regulamentului.

13. Se aprobă formularea unei rezoluții referitor la raportul dintre Senat și Rectorat care urmează a fi dezbătută în plen.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu